آرشیو آبان ماه 1400

نكات روز حوزه وب و بازاريابي ديجيتال

۴ دليل براي ايجاد لينك‌هايي بيشتر از يك وب سايت

۶ بازديد

اكثر متخصصان سئو به اينكه از هر وب سايت چند بك لينك دريافت مي‌كنند اهميتي نمي‌دهند. آنها فقط به تعداد وب‌سايت‌هاي منحصربه‌فرد (دامنه‌هاي ارجاع‌دهنده) كه به آنها لينك مي‌دهند اهميت مي‌دهند.
 

احتمالاً چند دليل براي اين وجود دارد.
اول، اكثر مطالعات در مقياس بزرگ نشان مي‌دهد كه يك ارتباط قوي بين ترافيك ارگانيك و تعداد بك لينك‌ها از وب سايت‌هاي منحصر به فرد (دامنه‌هاي ارجاع‌دهنده) وجود دارد.
 
 
دوم، برخي نگران هستند كه داشتن بك لينك‌هاي بيش از حد از يك وب سايت غير طبيعي است. با اين حال به نظر نمي‌رسد كه اينطور باشد.
ما يك مطالعه كوچك انجام داديم و دريافتيم كه ۷۹.۲۳٪ از دامنه‌هاي ارجاع دهنده چندين بار به يك وب سايت لينك مي‌دهند.
 
 
و اكثر وب سايت‌ها ۲ تا ۵ بار لينك مي‌دهند.
 
 
به عبارت ديگر، داشتن چندين لينك از يك وب سايت كاملاً طبيعي است.
اما چه دلايل قانع كننده اي براي ايجاد چندين لينك از هر دامنه وجود دارد؟
در اينجا به چهار مورد از آنها اشاره مي‌كنيم:
“اعتبار” صفحات خود را افزايش دهيددريافت لينك به صفحات بيشترترافيك ارجاعي بيشتري دريافت كنيدلينك‌ها را راحت تر بسازيد“اعتبار” صفحات خود را افزايش دهيدهر صفحه وب داراي مقدار مشخصي از “اعتبار” به نام Page Rank (PR) است. اين از طريق لينك‌هاي داخلي و خارجي به صفحات ديگر جريان مي‌يابد. PageRank پايه و اساس الگوريتم رتبه‌بندي گوگل است و امروزه همچنان يك سيگنال رتبه‌بندي است.
 
 
از آنجايي كه رتبه صفحه از صفحه‌اي به صفحه ديگر جريان دارد، دريافت لينك از چندين صفحه در يك وب سايت «اعتبار» آنها را افزايش مي‌دهد.
اگر چه ما دوست داريم اعدادي را براي تخمين اهميت رتبه صفحه امروز بنويسيم، اما اين امكان پذير نيست. گوگل امتيازات عمومي رتبه صفحه را در سال 2016 متوقف كرد. با اين حال، ما يك ارتباط واضح بين ترافيك ارگانيك و معيار اعتبار در سطح صفحه، رتبه‌بندي URL پيدا كرديم.
 
 
لينك‌هايي به صفحات بيشتري دريافت كنيدنموداري را كه قبلا به اشتراك گذاشته بوديم به خاطر داريد؟
همبستگي بين ترافيك ارگانيك و تعداد دامنه‌هاي ارجاع دهنده را در سطح صفحه نشان مي‌دهد – نه در سطح دامنه.
اين مهم است زيرا نشان مي‌دهد كه براي افزايش ترافيك ارگانيك، بايد روي ايجاد لينك به صفحاتي كه مي‌خواهيد در گوگل رتبه بندي كنيد تمركز كنيد.
اما نكته اينجاست: مردم هميشه به صفحاتي كه مي‌خواهيد رتبه‌بندي كنيد لينك نمي‌دهند.
به عنوان مثال، اينجا يك وب سايت است كه به يكي از مطالعات ما لينك دارد و نه چيز ديگري:
 
 
مطالعات داده‌هاي ما آهن‌رباهاي لينك فوق‌العاده‌اي هستند، اما به ندرت ترافيك ارگانيك را هدايت مي‌كنند. مطمئناً، ما مي‌توانيم با توزيع برخي از آن “اعتبار” در صفحات مهم از طريق لينك‌هاي داخلي از لينك‌هايي كه آنها پيمايش مي‌كنند استفاده كنيم. اما هميشه بهتر است لينك‌هايي را مستقيماً به صفحاتي كه مي‌خواهيد رتبه بندي كنيد دريافت كنيد.
به همين دليل، اگر ما يك كمپين لينك سازي براي يك محتواي جديد اجرا مي‌كرديم، باز هم راه اندازي اين وب سايت منطقي بود.
 
ترافيك ارجاع بيشتري دريافت كنيدبك لينك از صفحات پربازديد مي‌تواند ترافيك ارجاعي را به وب سايت شما هدايت كند. اين نه تنها مي‌تواند تاثير مثبتي بر كسب و كار شما با ايجاد تبديل داشته باشد، بلكه بر سئوي شما نيز تاثير مي‌گذارد. اين به اين دليل است كه توجه بيشتر به محتواي شما مي‌تواند منجر به لينك‌هاي بيشتر شود.
فقط به نمودار دامنه‌هاي ارجاعي مطالعه فيچر اسنيپت ما نگاه كنيد:
 
 
در 36 ماه پس از انتشار بيش از 1200 دامنه ارجاع دهنده را جذب كرده است. اين به طور متوسط ​​34 RD در ماه است. با اين حال، صفحه تقريبا هيچ ترافيك ارگانيكي دريافت نمي‌كند. اين بدان معناست كه آن لينك‌دهندگان بايد صفحه ما را از راه‌هاي ديگري كشف كرده باشند – به احتمال زياد از صفحات لينكي ديگري كه ترافيك دريافت مي‌كنند.
باور اين موضوع سخت نيست اگر به صفحاتي كه به مطالعه صفحه ما لينك دارند نگاه كنيم، تعداد كمي از آنها ترافيك ارگانيك زيادي دريافت مي‌كنند:

 
اگر نگاه دقيق‌تري بيندازيد، مي‌بينيد كه چهار صفحه از شش صفحه ارجاع‌دهنده با بيشترين ترافيك ارگانيك در backlinko.com هستند. اين نشان مي‌دهد كه چگونه لينك‌هاي يك دامنه به حتي يك صفحه مي‌توانند به طور همزمان رتبه صفحه، ترافيك ارجاع و لينك‌ها را براي شما در نظر مي‌گيرند.
خلاصه داستان اين است:
اگر فرصتي براي دريافت لينك از يك صفحه پر بازديد وجود دارد، مهم نيست كه قبلاً لينكي از آن وب سايت داشته باشيد. ارزش پيگيري دارد، حتي اگر فقط براي ترافيك ارجاع باشد.
نكته
اگر از گوگل آناليتيكس استفاده مي‌كنيد، مي‌توانيد ببينيد كدام سايت‌ها بيشترين ترافيك ارجاع (با ارزش) را براي شما ارسال مي‌كنند. فقط به Acquisition > All Traffic > Referral برويد، سپس جدول را بر اساس تبديل يا كاربران مرتب كنيد.
 
 
سپس مي‌توانيد منابع ارجاع با عملكرد برتر را به اكسپلورر سايت Ahrefs متصل كنيد و گزارش صفحات برتر را بررسي كنيد. اين صفحه‌هاي برتر آن‌ها را براساس ترافيك ارگانيك تخميني نشان مي‌دهد.
 
 
از اينجا، گزارش براي صفحاتي كه ممكن است منطقي باشد كه لينك متني ارائه شود، به چشم بيايد.
به عنوان مثال، اگر به گزارش صفحات برتر براي smartblogger.com نگاه كنيم، ترافيك زيادي به يك پست در مورد كسب درآمد از وبلاگ نويسي مي‌بينيم. و اگر به خود پست نگاه كنيم مي‌بينيم كه در آن به اهميت سئو اشاره شده و همچنين يك وبلاگ رقيب سئو را توصيه مي‌كند.
 
 
به نظر مي‌رسد اين يك فرصت عالي براي ارائه يك لينك متني از يك صفحه پر بازديد است.
 
لينك‌ها را راحت تر بسازيددريافت لينك از افرادي كه قبلاً به شما لينك داده اند، معمولاً ساده تر از انجام «دسترسي سرد» است.


اما چگونه اين افراد را پيدا مي‌كنيد؟
به گزارش Backlinks در Ahrefs Site Explorer برويد، گزينه گروه بندي «One link per domain» را تنظيم كنيد و فيلتر «dofollow» را اعمال كنيد. از آنجا، ستون “لينك‌ها” را به چشم بياوريد تا وب سايت‌هايي را كه قبلاً چندين بار به شما لينك داده اند را بيابيد.

 
به عنوان مثال، ما ده لينك از gotchseo.com به پست‌هاي مختلف وبلاگ داريم.
 
 
از اينجا مشخص است كه ناتان – مرد پشت سايت gotchseo.com – از طرفداران محتواي ما است. بنابراين اگر چيزي را منتشر كنيم كه ممكن است در آينده مورد علاقه او باشد، مي‌توانيم تماس بگيريم و آن را به اشتراك بگذاريم.
اگر از آن لذت مي‌برد و آن را ارزشمند مي‌دانست، ممكن است انتخاب كند كه به آن لينك دهد.
اگر نه، ما هميشه مي‌توانيم به دنبال يك فرصت لينك متني در سايت او باشيم. و اگر وجود دارد، لينك را وارد كنيد. براي يافتن فرصت‌هاي مرتبط، مي‌توانيم از :Site استفاده كنيم عملگر جستجو جفت شده با كلمه يا عبارتي كه پست ما را توصيف مي‌كند.
 
 
فقط به ياد داشته باشيد كه احتمالاً بهترين ايده نيست كه براي لينك دهنده‌هاي كنوني همان ايميل‌هاي ارتباطي مانند ديگران ارسال كنيد. آنها قبلاً طرفدار كار شما هستند و قبلاً بارها با شما ارتباط برقرار كرده اند، بنابراين با يك صحبت كلي به آنها توهين نكنيد.
نكته
اگر از طرفداران وب هستيد، من توصيه مي‌كنم فهرست دامنه‌هاي ارجاع‌دهنده خود را خروجي گرفته و آن را با ليست مشتريان احتمالي لينك خود مطابقت دهيد. شما مي‌توانيد بلافاصله يادداشت‌هايي در مورد سابقه لينك‌هاي قبلي آنها ايجاد كنيد و از آنها در طرح خود استفاده كنيد.

صحبت نهايي
من مطمئن هستم كه شما فرصتي را براي نشان دادن در صفحه‌اي كه ترافيك زيادي دارد از دست نمي‌دهيد – حتي اگر سايت قبلاً به شما لينك داده شده باشد. اما من مي‌خواستم به اين موضوع بپردازم زيرا مانند همه چيزهاي سئو، تصورات نادرستي در اطراف آن وجود دارد.
و در نهايت، من قصد داشتم شما را به بازنگري در رويكرد خود براي ايجاد لينك تشويق كنم. پس از همه، اين احتمالاً خلاقانه ترين و دشوارترين بخش سئو است.

 

منبع مقاله

ترافيك مستقيم: آيا اين يك عامل رتبه بندي گوگل است؟

۵ بازديد

اينكه آيا فاكتورهاي گوگل ترافيك را به سمت رتبه بندي جستجوي شما هدايت مي‌كند يا خير، موضوعي است كه در طول سال‌ها مورد بحث قرار گرفته است. كجا روي آن فرود مي‌آييم؟

 

آيا گوگل بازديدهاي وب سايت را به رتبه بندي جستجوي شما هدايت مي‌كند؟

 

براي واضح بودن، ترافيك مستقيم جايي است كه يك شخص (يا ربات – بعداً به آن خواهيم رسيد) مستقيماً به URL وب سايت شما در مقابل كانال ديگري مانند موتور جستجو يا پلت فرم رسانه‌هاي اجتماعي هدايت مي‌شود.

 

آنها قبلاً شما را مي‌شناسند، و اين به گوگل چيزهاي بزرگي در مورد اقتدار و محبوبيت شما مي‌گويد - يا اينطور است كه تئوري مي‌گويد. صادق سعادت ميتواند اطلاعات بيشتري در اين باره به ما بدهد.

 

بياييد ببينيم كارشناسان در مورد اين موضوع چه مي‌گويند.

 

ادعا: ترافيك مستقيم به عنوان يك عامل رتبه بندي

ايده در اينجا اين است كه بازديد مستقيم از وب سايت، تأييد صفحه وب شما است، دقيقاً مانند يك پيوند.

 

ترافيك مستقيم هر بازديد از سايت بدون http_referrer (به دلايلي يا ديگري) است.

 

براي اينكه ترافيك مستقيم به عنوان يك فاكتور رتبه بندي در نظر گرفته شود، گوگل بايد به نحوي اين بازديدهاي مستقيم از سايت شما را با استفاده از يكي از ابزارهاي خود اندازه گيري كند.

 

با توجه به اينكه كروم، كنسول جستجوي گوگل، گوگل آناليتيكس، سرويس DNS، فيبر گوگل و موارد ديگر را در اختيار دارد، هيچ كمبودي در مورد اينكه اين داده‌هاي كليك از كجا مي‌آيند وجود ندارد.

 

شواهد براي ترافيك مستقيم به عنوان يك عامل رتبه بندي

يك مقاله Backlinko به تاريخ 22 ژانويه 2020 بيان مي‌كند: «تأييد شده است كه Google از داده‌هاي Google Chrome براي تعيين تعداد افرادي كه از سايت بازديد مي‌كنند (و چند وقت يك‌بار) استفاده مي‌كند.»

 

دنبال كردن اين پيوند به منبع، شما را به مقاله‌اي بر اساس يك گفتگوي كناري برايتون سئو 2013 با سه كارمند سابق گوگل هدايت مي‌كند: Fili Wiese، Jonas Weber، و Alfredo Pulvirenti.

 

در آنجا، در يك مكالمه در مورد اينكه آيا گوگل از سيگنال‌هاي اجتماعي به عنوان فاكتورهاي رتبه بندي استفاده مي‌كند، متوجه مي‌شويم:

 

شايد يكي از بزرگترين نكات جلسه اين بود كه گوگل قطعا از داده‌هاي كاربر كروم استفاده مي‌كند و مي‌تواند هر كليكي را در آن رديابي كند.

 

اگر امروز به جستجو مي‌رفتيد، در يك سايت معتبر مي‌خوانيد كه Google تأييد كرده است كه از داده‌هاي Chrome براي تعيين تعداد افراد و تعداد دفعات بازديد از يك سايت استفاده مي‌كند. شما مي‌توانيد ببينيد كه توسط كارمندان Google تأييد شده است، و منطقاً احتمالاً اين را درست مي‌دانيد.

 

در واقع، آنچه آن كارمندان سابق گفتند اين بود كه گوگل از داده‌هاي كروم استفاده مي‌كند – نه نحوه، يا اينكه آيا در الگوريتم زنده يا آزمايش بوده است.

 

همه اينها ثابت مي‌كند كه از آوريل 2013، گوگل در مقطعي قبل از آن (چون آن‌ها كارمندان سابق بودند و نه كارمندان فعلي) از داده‌هاي كروم براي رديابي كليك‌ها استفاده كرده بود.

 

اگر تاريخ را ناديده مي‌گرفتيد يا معتقد بوديد كه مقاله‌اي در آن زمان به تاريخ 22 ژانويه 2020 درست است، به خاطر اين كه فكر مي‌كنيد واقعاً توسط Google تأييد شده است (به طور واضح: اينطور نبود) بخشيده مي‌شويد.

 

با اين حال، اين اخيراً بسيار بيشتر و به شكلي بزرگ مطرح شد.

 

در سال 2017، Semrush اولين مطالعه فاكتورهاي رتبه بندي خود را منتشر كرد و ترافيك مستقيم را عامل رتبه بندي جستجوي گوگل شماره 1 ناميد.

 

هرج و مرج به وجود آمد.

 

متخصصان سئو در توييتر با آن مبارزه كردند.

 

مردم براي و عليه آن پست‌هاي وبلاگ مي‌نوشتند.

 

در طول اين سال‌ها حرف‌هاي زيادي در مورد اين موضوع صورت گرفته است، و در حال حاضر دوباره همه چيز را تغيير نمي‌دهيم.

 

بنابراين بياييد مستقيماً به سراغ دو مورد از مستدل ترين مطالب برويم، كه شواهد بسيار قانع كننده‌اي در مورد اينكه چرا ايده ترافيك مستقيم به عنوان يك عامل رتبه بندي به طور جدي ناقص است، ارائه مي‌دهد.

 

شواهد عليه ترافيك مستقيم به عنوان يك عامل رتبه بندي

اولين پست وبلاگ فوق الذكر شامل يك مكالمه ويديويي بين اريك انج و مارك ترافاژن است، در مورد اشتباه خواندن بيش از حد مطالعات رتبه بندي مانند آنچه كه توسط Semrush انجام شده است.

 

همانطور كه اريك توضيح داد:

 

«اين امكان وجود دارد كه دو چيز با هم اتفاق بيفتند، اما ارتباط كمي‌با يكديگر داشته باشند يا هيچ ربطي نداشته باشند. مثال مورد علاقه من اين واقعيت است كه فروش بستني و مرگ و مير ناشي از غرق شدن با هم ارتباط زيادي دارند.

 

بنابراين ممكن است كسي به اين نتيجه برسد كه افزايش فروش بستني باعث غرق شدن بيشتر يا حتي احمقانه تر مي‌شود، برعكس. اما دليل واقعي اين دو چيز را به خوبي مي‌دانيم.»

 

(همبستگي آنها به اين دليل است كه تابستان است و مردم در حال شنا هستند و بستني مي‌خورند. اما يكي باعث نمي‌شود ديگري اتفاق بيفتد.)

 

سايتي با ويژگي‌هايي كه چيزهاي بزرگي را به گوگل نشان مي‌دهد ممكن است چيزهاي خوبي به كاربران بگويد و ترافيك مستقيم بيشتري دريافت كند.

 

اما اين بدان معنا نيست كه ترافيك باعث افزايش رتبه شده است.

 

يكي ديگر از منابع عالي در مورد اين موضوع توسط مارتين مك دونالد است كه كيفيت ترافيك مستقيم را به عنوان يك سيگنال رتبه بندي آينده نگر مطرح مي‌كند. او توضيح مي‌دهد:

 

«تعريف فني ترافيك مستقيم كه صرفاً درخواست‌هايي بدون http_referrer است، مفهومي‌بسيار مبهم است.

 

ما بيشتر اوقات در مورد نوع مستقيم ترافيك صحبت نمي‌كنيم، بلكه:

 

درخواست‌هايي كه از مرورگرهاي غير وب ارائه شده است.

بسياري از كوتاه كننده‌هاي URL

پلتفرم‌ها و اپليكيشن‌هاي رسانه‌هاي اجتماعي.

پيوندهايي با پروتكل‌هاي امنيتي نامتناسب.

پيوندهاي به اشتراك گذاشته شده در بين دستگاه‌ها (به ويژه از دسكتاپ به تلفن همراه).

در نهايت، ترافيك مستقيم يك سيگنال بسيار آسان براي بازي است.

 

همانطور كه مك‌دونالد مي‌گويد، «اگر تنها كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه ارجاع‌دهنده همه لينك‌هاي داخلي را حذف كنيد تا گوگل را فريب دهيد تا ترافيك مستقيم آن را در نظر بگيرد، مي‌توانيد اين كار را با چند خط كد PHP يا با پيكربندي سرور انجام دهيد…»

 

مي‌توانيد ربات‌ها را اجرا كنيد يا بازديدهاي سايت را خريداري كنيد. خودت ميتوني جعل كني

 

و در پايان، آيا ترافيك مستقيم چيزي را به گوگل مي‌گويد كه سيگنال‌هاي ديگر نمي‌گويند؟

 

ترافيك مستقيم به عنوان يك عامل رتبه بندي: حكم ما

 

گوگل از ترافيك مستقيم به عنوان سيگنال رتبه بندي جستجو استفاده نمي‌كند.

 

پر سر و صدا است، دستكاري آن آسان است و جمع آوري و تأييد آن دشوار است.

 

مراقب مطالعاتي باشيد كه ارتباط بين ترافيك مستقيم و رتبه‌بندي جستجو را به عنوان علت مشخص مي‌كنند.

 

و هميشه تاريخ را هنگام بررسي واقعيت بررسي كنيد! هر ادعايي را به منبع آن دنبال كنيد. آنچه 10 سال پيش درست بود، ممكن است امروز معتبر نباشد - و ممكن است حتي در آن زمان نيز به اشتباه تفسير شده باشد.

چرا بايد از بازاريابي پيامكي در دنياي بدون كوكي استفاده كنيد؟

۶ بازديد

هنگامي‌كه كوكي خراب مي‌شود، به بازاريابي پيامكي روي آوريد تا مشتريان خود را به طور ماهرانه مورد هدف قرار داده و محتواي مربوطه را جذب كنيد. 

اگر در چند ماه گذشته عناوين بازاريابي را دنبال كرده ايد، احتمالاً در مورد تغيير مداوم سياست‌هاي حفظ حريم خصوصي شنيده ايد.

برنامه‌هاي گوگل براي لغو اين كوكي موجي از نگراني را در بين بازاريابان سراسر جهان ايجاد كرده است و به روز رساني بعدي iOS 15 توسط اپل، كنترل‌هاي حريم خصوصي بيشتري را براي محافظت از اطلاعات كاربران ارائه مي‌دهد. يك چيز واضح است: 2021 سالي خواهد بود كه داده‌هاي شخص اول به جام مقدس بازاريابي ديجيتال تبديل مي‌شود.

در حالي كه بسياري از كارشناسان صنعت انتظار چنين چيزي را داشتند، مطمئناً عادت كردن به روز رساني‌ها مدتي طول مي‌كشد. برندها بايد بهترين راهها را براي سازگاري با واقعيت جديد پيدا كنند. آنها بايد راههاي جديدي (و كانالهاي جديد) براي دسترسي و تعامل با مخاطبان خود بيابند و بايد در ازاي داده‌ها ارزش بيشتري ارائه دهند.

اين تغييرات جديد در حفظ حريم خصوصي، دنياي ديجيتالي كنوني را تغيير خواهد داد، اما شايد براي شما اين سال پيش آمده باشد: اين امر چگونه بر فروشگاه آنلاين و استراتژي بازاريابي من تأثير مي‌گذارد؟

در اين دنياي بدون كوكي، نام تجاري شما بايد يك خط ارتباطي مستقيم و شخصي با مشتريان خود داشته باشد تا آنها را به طور م withثر با محتواي مربوطه درگير كرده و درآمد كسب كند. با تبليغات در فيس بوك و اينستاگرام، بازاريابي پيامكي به عنوان يك راه حل مناسب ظاهر شده است.

در اينجا چهار دليل وجود دارد كه چرا SMS يك كانال مجدد ضروري براي مارك‌هاي بعد از كوكي است.

1. با بازاريابي پيامكي، شما صاحب مخاطبان خود هستيد

پيامك يك كانال رسانه‌اي متعلق به خود است. برندهايي كه زمان و تلاش خود را براي ساختن ليست مشتركان بازاريابي متني خود صرف مي‌كنند، هرگز مجبور نخواهند بود براي كمپين‌هاي بازاريابي مجدد و فروش خود به شخص ثالث وابسته باشند.

هنگامي‌كه ابزارهاي مناسب را در اختيار داشته باشيد، ايجاد يك مخاطب پيامكي ساده آسان است. با كمك طيف گسترده‌اي از روش‌هاي پيشرفته جمع آوري مشتركين، مي‌توانيد در هر مرحله از تجربه خريد با مشتريان ملاقات كرده و به سرعت ليستي از افرادي را كه مايل به دريافت به روزرساني‌هاي بازاريابي متني از شما هستند دريافت كنيد.

بازاريابي پيامكي نيز متكي به رضايت است. ابزارهاي ما كاملاً براي انطباق ساخته شده و امكان راه اندازي و يكپارچگي يكپارچه را فراهم مي‌كند. پس از موافقت مشتري با شركت، شماره تلفن وي مستقيماً به پايگاه داده پيامك شما ارسال مي‌شود. سپس، مي‌توانيد با اين مشتري با تخفيف ويژه تماس بگيريد، سري به مجموعه جديد خود بزنيد، تا يك اطلاعيه ويژه ارائه دهيد، يا او را به افتتاح فروشگاه جديد دعوت كنيد.

با پيامك، برقراري ارتباط با مشتريان ساده است. شما ليستي از مشتريان داريد و مي‌توانيد زمان و نحوه تماس با آنها را انتخاب كنيد. مگر اينكه مشتريان تصميم بگيرند از بازاريابي متني شما انصراف دهند، مي‌توانيد با پيشنهادات و به روزرساني‌هاي خود با آنها تماس بگيريد. با رشد يك پايگاه مشتري محكم و وفادار، در واقع در بلند مدت روي نام تجاري و كسب و كار خود سرمايه گذاري مي‌كنيد.

 

2. با بازاريابي پيامكي، از تمام مزاياي داده‌هاي شخص اول استفاده مي‌كنيد

با جديدترين تغييرات مربوط به حريم خصوصي توسط گوگل و اپل، بازاريابان متوجه شدند كه براي تطبيق و حركت رو به جلو بايد روي داده‌هاي شخص اول سرمايه گذاري كنند. برخلاف داده‌هاي شخص ثالث كه بين بسياري از شركت‌ها و سيستم عامل‌هاي مختلف به اشتراك گذاشته مي‌شود، داده‌هاي شخص ثالث چيزي است كه شما با رضايت صريح مخاطبان خود مالك آن هستيد و جمع آوري مي‌كنيد.

پلت فرم پيام كوتاه Yotpo بر اساس داده‌هاي شخص اول ساخته شده است. با استفاده از ابزارهاي پيشرفته ما، تمام داده‌هاي مشتريان شما ذخيره مي‌شود و در دسترس شما قرار مي‌گيرد تا بتوانيد در همان لحظه كه به آن نياز داريد از آن استفاده كنيد.

به عنوان مثال، در حالي كه با مشتري خود گپ 1: 1 داريد، به مشخصات كامل مشتري آنها دسترسي داريد، از جمله اطلاعات ضروري مانند نام مشتري، آدرس، تعداد سفارشات، مبلغ كل هزينه در فروشگاه شما و موارد ديگر.

علاوه بر اين، ما تعداد زيادي داده جمع آوري شده، مانند محصولات برتر خريداري شده و ده مشتري برتر پرداخت كننده را در اختيار شما قرار مي‌دهيم تا به شما در تصميم گيري آگاهانه و دستيابي به نتايج بهتر كمك كند.

امروزه داده‌هاي شخص اول به عنوان يك كالاي لوكس در نظر گرفته مي‌شود. بسياري از شركت‌ها و آژانس‌ها بايد به جاي اتكا به اشخاص ثالث، سريع تغيير داده و راهي براي كار با داده‌هاي موجود بيابند. خوشبختانه، اين امر در مورد بازاريابان پيامكي و مارك‌هاي تجاري كه از بازاريابي متني به عنوان بخش مهمي‌از استراتژي آنلاين آنها استفاده مي‌كنند، صدق نمي‌كند.

 

3. با بازاريابي پيامكي، شما شخصي سازي را به سطح بعدي مي‌بريد

با تغييرات جديد، كانالهاي هدف گيري مجدد پولي از نظر شخصي سازي و دسترسي به مشتريان بالقوه بر اساس ويژگيهاي خاص فردي بسيار مثرتر خواهند بود.

براي بسياري از بازاريابان، اين يك گام به عقب است تا هدف گذاري انبوه، يك تاكتيك تجاري است كه معمولاً مورد استقبال خوب مشتريان قرار نمي‌گيرد. به گفته فوربس، در حقيقت، 80 درصد از مصرف كنندگان بيشتر از ماركي خريد مي‌كنند كه تجربيات شخصي را ارائه مي‌دهد. پيامك به مشاغل كمك مي‌كند تا با هزينه‌هاي محدود به سطوح بالاي شخصي سازي برسند.

فرض كنيد مي‌خواهيد يك كمپين بازاريابي متني براي تبليغ مجموعه جديد خود راه اندازي كنيد. فيلترهاي پيچيده ما به شما كمك مي‌كند تا مشتريان را بر اساس ترجيحات يا تجربيات قبلي خريد در فروشگاه خود تقسيم بندي كنيد و در نتيجه كمپين‌هاي پيامكي فوق العاده شخصي و هدفمند ايجاد كنيد.

افزودن پيام كوتاه به استراتژي بازاريابي كلي شما به شما كمك مي‌كند تا در سطح مستقيم و صميمي‌تري با مشتريان خود تعامل داشته باشيد. ثابت شده است كه كمپين‌هاي بازاريابي متني 54 درصد از خريداران امروزي را تبديل كرده است-اگر پيام‌هايي كه دريافت مي‌كنند شخصي سازي شده باشد، احتمال خريد آنها بيشتر است.

 

4- با بازاريابي پيامكي از ثبات و هزينه‌هاي قابل پيش بيني لذت مي‌بريد

با داشتن كانال ارتباطي خاص خود با مشتريان، مي‌توانيد مطمئن باشيد كه استراتژي‌هاي تجاري و بازاريابي شما بستگي به شخص ديگري جز نام تجاري شما ندارد. ديگر تحت تأثير سيستم عامل‌ها و برنامه‌هاي آنها براي آينده نامعلوم قرار نخواهيد گرفت.

به عنوان مثال، به روزرساني iOS 15 و سياست‌هاي منسوخ شدن كوكي تاثيري چنداني بر تجارتي كه از پيام كوتاه Yotpo براي تعامل با مشتريان خود استفاده مي‌كنند، نخواهد داشت.

علاوه بر اين، هرگز نگران نوسان قيمت نخواهيد بود. هزينه‌هاي بازاريابي متني شما بستگي به تعداد مخاطبان و فراواني كمپين‌هاي پيامكي شما دارد. با Yotpo، شما براي هر پيام پرداخت مي‌كنيد و قيمت آن ثابت است. اين بستگي به ترافيك ندارد، بنابراين مهم نيست كه در جمعه سياه، كريسمس يا سه شنبه معمولي پيام ارسال مي‌كنيد، هميشه همان مبلغ را پرداخت خواهيد كرد، به اين معني كه بودجه شما 100٪ قابل پيش بيني است.

به جاي صرف ماهانه هزاران دلار براي تبليغات در كانال‌ها و سيستم عامل‌هاي ديگر، سرمايه گذاري در بازاريابي پيامكي سرمايه گذاري در هويت و طول عمر نام تجاري شما است.

 

افكار نهايي

آخرين تغييرات عمده‌اي كه توسط گوگل و اپل اعلام شده است فقط تأكيد مي‌كند كه ما در حال تغيير به سمت دنياي انتخاب هستيم و اعتماد و حريم خصوصي مصرف كنندگان بايد در خط مقدم هر استراتژي بازاريابي حركت كند. SMS Yotpo به مارك‌ها كمك مي‌كند تا روابط قوي با مشتريان ايجاد كنند كه بر اساس اعتماد، وفاداري و رضايت ايجاد شده است. ما دائماً در حال ارائه قوي ترين و كارآمدترين ابزارها هستيم تا به شما در دستيابي به اهداف بازاريابي و رشد پايدار تجارت كمك كند.

بسياري از كارشناسان صنعت ادعا مي‌كنند كه ما شاهد گام‌هايي در جهت صحيح هستيم، كه در مورد داده‌هاي مصرف كننده، محيط را ايمن تر و مسئوليت پذيرتر مي‌كند. همانطور كه مديرعامل Gozoop گفت: "تنها كوكي‌اي كه بايد از آن لذت ببريم يك چيپس شكلاتي است."