استراتژي لينك‌هاي خروجي: چه زماني، چرا و چگونه از آنها استفاده كنيم

۵ بازديد

لينك‌هاي خروجي چيست و چرا در سئو اهميت دارند؟ بياموزيد كه چرا لينك‌هاي خروجي اهميت دارند و چگونه از آنها به نفع خود استفاده كنيد. 

اخيراً يك ابزار محبوب در فضاي بازاريابي موتورهاي جستجو گزارش جديدي به نام گزارش «لينك خروجي» ايجاد كرده است.

 اين گزارش به كاربران يك عكس فوري از لينك‌هايي كه از يك وب سايت به وب سايت ديگر اشاره مي‌كنند مي‌دهد.

 اما بر خلاف اكثر گزارش‌هاي مربوط به لينك در ابزارهايي از اين نوع، اين گزارش بر روي لينك‌هايي تمركز مي‌كند كه از سايت كاربر به سايت‌هاي ديگر اشاره مي‌كنند.

 

سردرگم؟

اشكالي ندارد وقتي در مورد لينك‌ها صحبت مي‌كنيم، متوجه مي‌شوم كه بسياري با آنچه ما مي‌ناميم گيج مي‌شوند - تا زماني كه اينطور نباشد.

 پس هدف من اينجاست. بياييد كمي‌شفافيت را در گفتگو پيرامون لينك‌هاي خروجي بياوريم.

 

لينك‌هاي خروجي چيست؟

دو نوع اصلي از لينك‌ها وجود دارد كه بازاريابان نگران آنها هستند: لينك‌هاي ورودي و خروجي.

(خوب، لينك‌هاي داخلي نيز وجود دارد، اما امروز در مورد آن صحبت نمي‌كنيم.)

لينك‌هاي ورودي آنهايي هستند كه از سايت ديگري به سايت شما اشاره مي‌كنند.

يكي از نمونه‌هاي لينك ورودي مي‌تواند اين باشد كه يك وبلاگ‌نويس دستور غذا به صفحه‌اي كه نوع خاصي از پر كردن گيلاس را به فروش مي‌رساند، براي دستور تهيه تارت سيب گيلاسي خوشمزه‌اش توصيه مي‌كند، لينك دهد.

يك لينك خروجي به سايت شخص ديگري اشاره مي‌كند.

به عنوان مثال، اگر يك وبلاگ نويس دستور غذا هستيد و دستور تهيه تارت‌هاي گيلاس خوشمزه را مي‌نويسيد، ممكن است به موادي كه توصيه مي‌كنيد توجه ويژه اي داشته باشيد. مي‌توانيد به صفحه‌اي لينك دهيد كه در آن پر كردن گيلاس خاصي كه مي‌دانيد به يك غذاي برتر منجر مي‌شود، مي‌فروشد.

 

وقتي به مثال‌ها نگاه مي‌كنيد، در اينجا چيزي عجيب مي‌بينيد؟

درست است، يك لينك ورودي نيز يك لينك خروجي است.

در واقع همه لينك‌ها هم ورودي و هم خروجي هستند.

بنابراين چگونه مي‌دانيد كه يك لينك يك لينك ورودي است در مقابل زماني كه يك لينك يك لينك خروجي است؟

وقتي ميدوني كي هستي

اگر شما كسي هستيد كه لينك را دريافت مي‌كنيد - به عبارت ديگر، لينك به وب سايت شما اشاره مي‌كند - پس لينك ورودي است.

اگر شما كسي هستيد كه لينك‌ها را ارائه مي‌دهيد - بنابراين لينك را به سايت ديگري نشان مي‌دهيد - آنگاه لينك خروجي است.

بله، اين كمي‌شبيه ابوت و كاستلو قديمي‌است كه «اولين كسي است؟» بيت

اما هنگامي‌كه متوجه شديد كه در كل محيط لينك دهنده چه كسي هستيد، درك اينكه چه كسي پايه اول بازي مي‌كند، سخت نيست.

 

چرا لينك‌هاي خروجي مهم هستند

قبل از اينكه بتوانيد تعيين كنيد چه چيزي به شما كمك مي‌كند (و چه چيزي به شما كمك نمي‌كند) درك مفهوم اساسي اين كه چرا لينك‌ها براي موتورهاي جستجو مهم هستند، مهم است.

بله، لينك‌ها در سئو مهم هستند. آنها در واقع اهميت زيادي دارند. در اينجا دليل است.

قبل از اينكه لري پيج و سرگي برين ميلياردها دلار پول داشته باشند، آنها دانشجوي كارشناسي ارشد دانشگاه استنفورد بودند.

مانند اكثر دانشجويان فارغ التحصيل دهه 1990 (از جمله نويسنده اين مقاله)، آنها زمان زيادي را در كتابخانه به خواندن مجلات و تلاش براي درك دنياي اغلب گيج كننده انتشارات آكادميك سپري كردند.

يكي از مهم‌ترين بخش‌هاي يك مقاله دانشگاهي، كتاب‌شناسي است، كه در آن محققان با ارجاع به مقالات ديگري كه در كنار هم قرار دادن مقالات خود مي‌خوانند، كار خود را نشان مي‌دهند.

لري و سرگئي متوجه شدند كه هر چه به يك مقاله خاص بيشتر استناد شود، آن مقاله معتبرتر است.

آنها اين ايده را داشتند كه اين مفهوم را در موتورهاي جستجو به كار ببرند، موتورهاي جستجو كه قبلاً بر تجزيه و تحليل كلمات موجود در سايت تكيه مي‌كردند تا مشخص كنند كدام سايت بايد رتبه اول را داشته باشد.

الگوريتم PageRank سال‌هاي نوري جلوتر از رقبا در ارائه نتايج مرتبط براي هر درخواستي بود.

و گوگل متولد شد.

در حالي كه الگوريتم فعلي گوگل هيچ شباهتي به الگوريتم لري و سرگي در اواخر دهه 90 ندارد، مفهوم لينك‌ها هنوز در آنچه باعث رتبه سايت در گوگل مي‌شود قوي است.

البته، اين يك توضيح ساده از آنچه در پشت صحنه اتفاق مي‌افتد است، اما ايده اصلي واقعي مفهوم بسيار ساده است.

هر چه يك سايت لينك‌هاي معتبرتري به آن اشاره كند، معتبرتر است.

هرچه يك سايت معتبرتر باشد، احتمال رتبه بندي آن براي يك پرس و جو بيشتر است.

 

آيا لينك‌هاي خروجي رتبه بندي جستجو را بهبود مي‌بخشد؟

اغلب از من سؤال مي‌شود كه آيا لينك‌هاي خروجي به رتبه بندي سايت براي يك جستجوي خاص كمك مي‌كند يا خير.

پاسخ كوتاه به اين سوال منفي است.

همچنين از من سوال مي‌شود كه آيا لينك‌هاي خروجي به رتبه سايت آسيب مي‌زند يا خير.

پاسخ كوتاه به اين سوال نيز منفي است.

برخي در سئو هستند كه معتقدند ارائه لينك‌هاي خروجي پروفايل لينك را كمرنگ مي‌كند.

من مي‌گويم كه هرگز هيچ مدركي نديده ام، چه حكايتي و چه از خود گوگل، كه نشان دهد لينك‌هاي خروجي اصلاً يك عامل رتبه بندي هستند.

با اين حال، مهم است كه به ياد داشته باشيد كه لينك‌هاي خروجي نيز لينك‌هاي ورودي هستند.

و لينك‌هاي ورودي قطعا يك فاكتور رتبه بندي در الگوريتم گوگل هستند.

بنابراين، در واقعيت، لينك‌هاي خروجي فاكتورهاي رتبه‌بندي هستند – اما نه براي سايتي كه به بيرون لينك مي‌شود. اين فقط به اين دليل است كه آن لينك‌هاي خروجي لينك‌هاي ورودي براي شخص ديگري هستند.

 

چه زماني بايد لينك‌هاي خروجي ايجاد كنم؟

لينك‌هاي خروجي يك فاكتور رتبه بندي در الگوريتم گوگل نيستند، اما اگر به بازاريابي محتواي خود اهميت مي‌دهيد، احتمالاً نياز به ايجاد لينك‌هاي خروجي داريد.

 

بنابراين چه زماني بايد لينك‌هاي خروجي ايجاد كنيد؟

لينك‌هاي خروجي را زماني كه منطقي هستند ايجاد كنيد.

اگر مخاطبان شما از لينك به وب سايت ديگري سود مي‌برند، لينك را به وب سايت ديگر اضافه كنيد.

هيچ "ايجاد لينك‌هاي خروجي براي سئو" وجود ندارد زيرا ايجاد لينك‌هاي خروجي براي سئو تلاش بي ثمري خواهد بود.

اما لينك‌هاي خروجي، كه به درستي انجام شوند، به افزايش اعتبار وب سايت شما كمك مي‌كنند.

اگر در محتواي خود ارزش ارائه مي‌كنيد، قدرت شما افزايش مي‌يابد.

و يكي از راه‌هاي ارائه اقتدار اين است كه منابع ارزشمندي را در اختيار مصرف كنندگان محتواي خود قرار دهيد.

برخي از وب مسترها از ايجاد لينك‌هاي خروجي مي‌ترسند زيرا نمي‌خواهند كاربرانشان سايت خود را ترك كنند.

برداشت من اين است كه اگر از اينكه كاربران سايت خود را ترك كنند و برنگردند مي‌ترسيد، ارزش كافي را ارائه نمي‌كنيد.

اما اگر هنوز مي‌ترسيد، لينك‌هاي خروجي را در يك برگه مرورگر جديد راه اندازي كنيد.

به اين ترتيب سايت شما در مرورگر كاربران حذف نمي‌شود.

بنابراين چه زماني بايد لينك‌هاي خروجي ايجاد كنيد؟ هر زمان كه بخواهيد با بازديدكنندگان و مشتريان بالقوه خود مرتبط باشيد.

 

در نتيجه

لينك‌هاي خروجي نيز لينك‌هاي ورودي هستند.

همه خواهان لينك‌هاي ورودي هستند، اما بدون لينك‌هاي خروجي، لينك‌هاي ورودي وجود ندارند.

بازاريابان و متخصصان سئو هرگز نبايد از لينك دادن به منبعي كه ارزشي براي بازديدكنندگان آنها ايجاد مي‌كند، بترسند.

لينك‌هاي خروجي ممكن است رتبه سايت شما را افزايش ندهند، اما خسيس بودن با لينك‌هاي خروجي ممكن است در طولاني مدت سايت شما را از رتبه بندي باز دارد.

بدون لينك‌هاي خروجي، ايجاد اختيار لازم براي رتبه بندي براي همه پرس و جوهايي كه مي‌خواهيد براي آنها رتبه بندي كنيد، دشوار است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.