ترافيك مستقيم: آيا اين يك عامل رتبه بندي گوگل است؟

نكات روز حوزه وب و بازاريابي ديجيتال

ترافيك مستقيم: آيا اين يك عامل رتبه بندي گوگل است؟

۶ بازديد

اينكه آيا فاكتورهاي گوگل ترافيك را به سمت رتبه بندي جستجوي شما هدايت مي‌كند يا خير، موضوعي است كه در طول سال‌ها مورد بحث قرار گرفته است. كجا روي آن فرود مي‌آييم؟

 

آيا گوگل بازديدهاي وب سايت را به رتبه بندي جستجوي شما هدايت مي‌كند؟

 

براي واضح بودن، ترافيك مستقيم جايي است كه يك شخص (يا ربات – بعداً به آن خواهيم رسيد) مستقيماً به URL وب سايت شما در مقابل كانال ديگري مانند موتور جستجو يا پلت فرم رسانه‌هاي اجتماعي هدايت مي‌شود.

 

آنها قبلاً شما را مي‌شناسند، و اين به گوگل چيزهاي بزرگي در مورد اقتدار و محبوبيت شما مي‌گويد - يا اينطور است كه تئوري مي‌گويد. صادق سعادت ميتواند اطلاعات بيشتري در اين باره به ما بدهد.

 

بياييد ببينيم كارشناسان در مورد اين موضوع چه مي‌گويند.

 

ادعا: ترافيك مستقيم به عنوان يك عامل رتبه بندي

ايده در اينجا اين است كه بازديد مستقيم از وب سايت، تأييد صفحه وب شما است، دقيقاً مانند يك پيوند.

 

ترافيك مستقيم هر بازديد از سايت بدون http_referrer (به دلايلي يا ديگري) است.

 

براي اينكه ترافيك مستقيم به عنوان يك فاكتور رتبه بندي در نظر گرفته شود، گوگل بايد به نحوي اين بازديدهاي مستقيم از سايت شما را با استفاده از يكي از ابزارهاي خود اندازه گيري كند.

 

با توجه به اينكه كروم، كنسول جستجوي گوگل، گوگل آناليتيكس، سرويس DNS، فيبر گوگل و موارد ديگر را در اختيار دارد، هيچ كمبودي در مورد اينكه اين داده‌هاي كليك از كجا مي‌آيند وجود ندارد.

 

شواهد براي ترافيك مستقيم به عنوان يك عامل رتبه بندي

يك مقاله Backlinko به تاريخ 22 ژانويه 2020 بيان مي‌كند: «تأييد شده است كه Google از داده‌هاي Google Chrome براي تعيين تعداد افرادي كه از سايت بازديد مي‌كنند (و چند وقت يك‌بار) استفاده مي‌كند.»

 

دنبال كردن اين پيوند به منبع، شما را به مقاله‌اي بر اساس يك گفتگوي كناري برايتون سئو 2013 با سه كارمند سابق گوگل هدايت مي‌كند: Fili Wiese، Jonas Weber، و Alfredo Pulvirenti.

 

در آنجا، در يك مكالمه در مورد اينكه آيا گوگل از سيگنال‌هاي اجتماعي به عنوان فاكتورهاي رتبه بندي استفاده مي‌كند، متوجه مي‌شويم:

 

شايد يكي از بزرگترين نكات جلسه اين بود كه گوگل قطعا از داده‌هاي كاربر كروم استفاده مي‌كند و مي‌تواند هر كليكي را در آن رديابي كند.

 

اگر امروز به جستجو مي‌رفتيد، در يك سايت معتبر مي‌خوانيد كه Google تأييد كرده است كه از داده‌هاي Chrome براي تعيين تعداد افراد و تعداد دفعات بازديد از يك سايت استفاده مي‌كند. شما مي‌توانيد ببينيد كه توسط كارمندان Google تأييد شده است، و منطقاً احتمالاً اين را درست مي‌دانيد.

 

در واقع، آنچه آن كارمندان سابق گفتند اين بود كه گوگل از داده‌هاي كروم استفاده مي‌كند – نه نحوه، يا اينكه آيا در الگوريتم زنده يا آزمايش بوده است.

 

همه اينها ثابت مي‌كند كه از آوريل 2013، گوگل در مقطعي قبل از آن (چون آن‌ها كارمندان سابق بودند و نه كارمندان فعلي) از داده‌هاي كروم براي رديابي كليك‌ها استفاده كرده بود.

 

اگر تاريخ را ناديده مي‌گرفتيد يا معتقد بوديد كه مقاله‌اي در آن زمان به تاريخ 22 ژانويه 2020 درست است، به خاطر اين كه فكر مي‌كنيد واقعاً توسط Google تأييد شده است (به طور واضح: اينطور نبود) بخشيده مي‌شويد.

 

با اين حال، اين اخيراً بسيار بيشتر و به شكلي بزرگ مطرح شد.

 

در سال 2017، Semrush اولين مطالعه فاكتورهاي رتبه بندي خود را منتشر كرد و ترافيك مستقيم را عامل رتبه بندي جستجوي گوگل شماره 1 ناميد.

 

هرج و مرج به وجود آمد.

 

متخصصان سئو در توييتر با آن مبارزه كردند.

 

مردم براي و عليه آن پست‌هاي وبلاگ مي‌نوشتند.

 

در طول اين سال‌ها حرف‌هاي زيادي در مورد اين موضوع صورت گرفته است، و در حال حاضر دوباره همه چيز را تغيير نمي‌دهيم.

 

بنابراين بياييد مستقيماً به سراغ دو مورد از مستدل ترين مطالب برويم، كه شواهد بسيار قانع كننده‌اي در مورد اينكه چرا ايده ترافيك مستقيم به عنوان يك عامل رتبه بندي به طور جدي ناقص است، ارائه مي‌دهد.

 

شواهد عليه ترافيك مستقيم به عنوان يك عامل رتبه بندي

اولين پست وبلاگ فوق الذكر شامل يك مكالمه ويديويي بين اريك انج و مارك ترافاژن است، در مورد اشتباه خواندن بيش از حد مطالعات رتبه بندي مانند آنچه كه توسط Semrush انجام شده است.

 

همانطور كه اريك توضيح داد:

 

«اين امكان وجود دارد كه دو چيز با هم اتفاق بيفتند، اما ارتباط كمي‌با يكديگر داشته باشند يا هيچ ربطي نداشته باشند. مثال مورد علاقه من اين واقعيت است كه فروش بستني و مرگ و مير ناشي از غرق شدن با هم ارتباط زيادي دارند.

 

بنابراين ممكن است كسي به اين نتيجه برسد كه افزايش فروش بستني باعث غرق شدن بيشتر يا حتي احمقانه تر مي‌شود، برعكس. اما دليل واقعي اين دو چيز را به خوبي مي‌دانيم.»

 

(همبستگي آنها به اين دليل است كه تابستان است و مردم در حال شنا هستند و بستني مي‌خورند. اما يكي باعث نمي‌شود ديگري اتفاق بيفتد.)

 

سايتي با ويژگي‌هايي كه چيزهاي بزرگي را به گوگل نشان مي‌دهد ممكن است چيزهاي خوبي به كاربران بگويد و ترافيك مستقيم بيشتري دريافت كند.

 

اما اين بدان معنا نيست كه ترافيك باعث افزايش رتبه شده است.

 

يكي ديگر از منابع عالي در مورد اين موضوع توسط مارتين مك دونالد است كه كيفيت ترافيك مستقيم را به عنوان يك سيگنال رتبه بندي آينده نگر مطرح مي‌كند. او توضيح مي‌دهد:

 

«تعريف فني ترافيك مستقيم كه صرفاً درخواست‌هايي بدون http_referrer است، مفهومي‌بسيار مبهم است.

 

ما بيشتر اوقات در مورد نوع مستقيم ترافيك صحبت نمي‌كنيم، بلكه:

 

درخواست‌هايي كه از مرورگرهاي غير وب ارائه شده است.

بسياري از كوتاه كننده‌هاي URL

پلتفرم‌ها و اپليكيشن‌هاي رسانه‌هاي اجتماعي.

پيوندهايي با پروتكل‌هاي امنيتي نامتناسب.

پيوندهاي به اشتراك گذاشته شده در بين دستگاه‌ها (به ويژه از دسكتاپ به تلفن همراه).

در نهايت، ترافيك مستقيم يك سيگنال بسيار آسان براي بازي است.

 

همانطور كه مك‌دونالد مي‌گويد، «اگر تنها كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه ارجاع‌دهنده همه لينك‌هاي داخلي را حذف كنيد تا گوگل را فريب دهيد تا ترافيك مستقيم آن را در نظر بگيرد، مي‌توانيد اين كار را با چند خط كد PHP يا با پيكربندي سرور انجام دهيد…»

 

مي‌توانيد ربات‌ها را اجرا كنيد يا بازديدهاي سايت را خريداري كنيد. خودت ميتوني جعل كني

 

و در پايان، آيا ترافيك مستقيم چيزي را به گوگل مي‌گويد كه سيگنال‌هاي ديگر نمي‌گويند؟

 

ترافيك مستقيم به عنوان يك عامل رتبه بندي: حكم ما

 

گوگل از ترافيك مستقيم به عنوان سيگنال رتبه بندي جستجو استفاده نمي‌كند.

 

پر سر و صدا است، دستكاري آن آسان است و جمع آوري و تأييد آن دشوار است.

 

مراقب مطالعاتي باشيد كه ارتباط بين ترافيك مستقيم و رتبه‌بندي جستجو را به عنوان علت مشخص مي‌كنند.

 

و هميشه تاريخ را هنگام بررسي واقعيت بررسي كنيد! هر ادعايي را به منبع آن دنبال كنيد. آنچه 10 سال پيش درست بود، ممكن است امروز معتبر نباشد - و ممكن است حتي در آن زمان نيز به اشتباه تفسير شده باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.