۴ دليل براي ايجاد لينك‌هايي بيشتر از يك وب سايت

نكات روز حوزه وب و بازاريابي ديجيتال

۴ دليل براي ايجاد لينك‌هايي بيشتر از يك وب سايت

۶ بازديد

اكثر متخصصان سئو به اينكه از هر وب سايت چند بك لينك دريافت مي‌كنند اهميتي نمي‌دهند. آنها فقط به تعداد وب‌سايت‌هاي منحصربه‌فرد (دامنه‌هاي ارجاع‌دهنده) كه به آنها لينك مي‌دهند اهميت مي‌دهند.
 

احتمالاً چند دليل براي اين وجود دارد.
اول، اكثر مطالعات در مقياس بزرگ نشان مي‌دهد كه يك ارتباط قوي بين ترافيك ارگانيك و تعداد بك لينك‌ها از وب سايت‌هاي منحصر به فرد (دامنه‌هاي ارجاع‌دهنده) وجود دارد.
 
 
دوم، برخي نگران هستند كه داشتن بك لينك‌هاي بيش از حد از يك وب سايت غير طبيعي است. با اين حال به نظر نمي‌رسد كه اينطور باشد.
ما يك مطالعه كوچك انجام داديم و دريافتيم كه ۷۹.۲۳٪ از دامنه‌هاي ارجاع دهنده چندين بار به يك وب سايت لينك مي‌دهند.
 
 
و اكثر وب سايت‌ها ۲ تا ۵ بار لينك مي‌دهند.
 
 
به عبارت ديگر، داشتن چندين لينك از يك وب سايت كاملاً طبيعي است.
اما چه دلايل قانع كننده اي براي ايجاد چندين لينك از هر دامنه وجود دارد؟
در اينجا به چهار مورد از آنها اشاره مي‌كنيم:
“اعتبار” صفحات خود را افزايش دهيددريافت لينك به صفحات بيشترترافيك ارجاعي بيشتري دريافت كنيدلينك‌ها را راحت تر بسازيد“اعتبار” صفحات خود را افزايش دهيدهر صفحه وب داراي مقدار مشخصي از “اعتبار” به نام Page Rank (PR) است. اين از طريق لينك‌هاي داخلي و خارجي به صفحات ديگر جريان مي‌يابد. PageRank پايه و اساس الگوريتم رتبه‌بندي گوگل است و امروزه همچنان يك سيگنال رتبه‌بندي است.
 
 
از آنجايي كه رتبه صفحه از صفحه‌اي به صفحه ديگر جريان دارد، دريافت لينك از چندين صفحه در يك وب سايت «اعتبار» آنها را افزايش مي‌دهد.
اگر چه ما دوست داريم اعدادي را براي تخمين اهميت رتبه صفحه امروز بنويسيم، اما اين امكان پذير نيست. گوگل امتيازات عمومي رتبه صفحه را در سال 2016 متوقف كرد. با اين حال، ما يك ارتباط واضح بين ترافيك ارگانيك و معيار اعتبار در سطح صفحه، رتبه‌بندي URL پيدا كرديم.
 
 
لينك‌هايي به صفحات بيشتري دريافت كنيدنموداري را كه قبلا به اشتراك گذاشته بوديم به خاطر داريد؟
همبستگي بين ترافيك ارگانيك و تعداد دامنه‌هاي ارجاع دهنده را در سطح صفحه نشان مي‌دهد – نه در سطح دامنه.
اين مهم است زيرا نشان مي‌دهد كه براي افزايش ترافيك ارگانيك، بايد روي ايجاد لينك به صفحاتي كه مي‌خواهيد در گوگل رتبه بندي كنيد تمركز كنيد.
اما نكته اينجاست: مردم هميشه به صفحاتي كه مي‌خواهيد رتبه‌بندي كنيد لينك نمي‌دهند.
به عنوان مثال، اينجا يك وب سايت است كه به يكي از مطالعات ما لينك دارد و نه چيز ديگري:
 
 
مطالعات داده‌هاي ما آهن‌رباهاي لينك فوق‌العاده‌اي هستند، اما به ندرت ترافيك ارگانيك را هدايت مي‌كنند. مطمئناً، ما مي‌توانيم با توزيع برخي از آن “اعتبار” در صفحات مهم از طريق لينك‌هاي داخلي از لينك‌هايي كه آنها پيمايش مي‌كنند استفاده كنيم. اما هميشه بهتر است لينك‌هايي را مستقيماً به صفحاتي كه مي‌خواهيد رتبه بندي كنيد دريافت كنيد.
به همين دليل، اگر ما يك كمپين لينك سازي براي يك محتواي جديد اجرا مي‌كرديم، باز هم راه اندازي اين وب سايت منطقي بود.
 
ترافيك ارجاع بيشتري دريافت كنيدبك لينك از صفحات پربازديد مي‌تواند ترافيك ارجاعي را به وب سايت شما هدايت كند. اين نه تنها مي‌تواند تاثير مثبتي بر كسب و كار شما با ايجاد تبديل داشته باشد، بلكه بر سئوي شما نيز تاثير مي‌گذارد. اين به اين دليل است كه توجه بيشتر به محتواي شما مي‌تواند منجر به لينك‌هاي بيشتر شود.
فقط به نمودار دامنه‌هاي ارجاعي مطالعه فيچر اسنيپت ما نگاه كنيد:
 
 
در 36 ماه پس از انتشار بيش از 1200 دامنه ارجاع دهنده را جذب كرده است. اين به طور متوسط ​​34 RD در ماه است. با اين حال، صفحه تقريبا هيچ ترافيك ارگانيكي دريافت نمي‌كند. اين بدان معناست كه آن لينك‌دهندگان بايد صفحه ما را از راه‌هاي ديگري كشف كرده باشند – به احتمال زياد از صفحات لينكي ديگري كه ترافيك دريافت مي‌كنند.
باور اين موضوع سخت نيست اگر به صفحاتي كه به مطالعه صفحه ما لينك دارند نگاه كنيم، تعداد كمي از آنها ترافيك ارگانيك زيادي دريافت مي‌كنند:

 
اگر نگاه دقيق‌تري بيندازيد، مي‌بينيد كه چهار صفحه از شش صفحه ارجاع‌دهنده با بيشترين ترافيك ارگانيك در backlinko.com هستند. اين نشان مي‌دهد كه چگونه لينك‌هاي يك دامنه به حتي يك صفحه مي‌توانند به طور همزمان رتبه صفحه، ترافيك ارجاع و لينك‌ها را براي شما در نظر مي‌گيرند.
خلاصه داستان اين است:
اگر فرصتي براي دريافت لينك از يك صفحه پر بازديد وجود دارد، مهم نيست كه قبلاً لينكي از آن وب سايت داشته باشيد. ارزش پيگيري دارد، حتي اگر فقط براي ترافيك ارجاع باشد.
نكته
اگر از گوگل آناليتيكس استفاده مي‌كنيد، مي‌توانيد ببينيد كدام سايت‌ها بيشترين ترافيك ارجاع (با ارزش) را براي شما ارسال مي‌كنند. فقط به Acquisition > All Traffic > Referral برويد، سپس جدول را بر اساس تبديل يا كاربران مرتب كنيد.
 
 
سپس مي‌توانيد منابع ارجاع با عملكرد برتر را به اكسپلورر سايت Ahrefs متصل كنيد و گزارش صفحات برتر را بررسي كنيد. اين صفحه‌هاي برتر آن‌ها را براساس ترافيك ارگانيك تخميني نشان مي‌دهد.
 
 
از اينجا، گزارش براي صفحاتي كه ممكن است منطقي باشد كه لينك متني ارائه شود، به چشم بيايد.
به عنوان مثال، اگر به گزارش صفحات برتر براي smartblogger.com نگاه كنيم، ترافيك زيادي به يك پست در مورد كسب درآمد از وبلاگ نويسي مي‌بينيم. و اگر به خود پست نگاه كنيم مي‌بينيم كه در آن به اهميت سئو اشاره شده و همچنين يك وبلاگ رقيب سئو را توصيه مي‌كند.
 
 
به نظر مي‌رسد اين يك فرصت عالي براي ارائه يك لينك متني از يك صفحه پر بازديد است.
 
لينك‌ها را راحت تر بسازيددريافت لينك از افرادي كه قبلاً به شما لينك داده اند، معمولاً ساده تر از انجام «دسترسي سرد» است.


اما چگونه اين افراد را پيدا مي‌كنيد؟
به گزارش Backlinks در Ahrefs Site Explorer برويد، گزينه گروه بندي «One link per domain» را تنظيم كنيد و فيلتر «dofollow» را اعمال كنيد. از آنجا، ستون “لينك‌ها” را به چشم بياوريد تا وب سايت‌هايي را كه قبلاً چندين بار به شما لينك داده اند را بيابيد.

 
به عنوان مثال، ما ده لينك از gotchseo.com به پست‌هاي مختلف وبلاگ داريم.
 
 
از اينجا مشخص است كه ناتان – مرد پشت سايت gotchseo.com – از طرفداران محتواي ما است. بنابراين اگر چيزي را منتشر كنيم كه ممكن است در آينده مورد علاقه او باشد، مي‌توانيم تماس بگيريم و آن را به اشتراك بگذاريم.
اگر از آن لذت مي‌برد و آن را ارزشمند مي‌دانست، ممكن است انتخاب كند كه به آن لينك دهد.
اگر نه، ما هميشه مي‌توانيم به دنبال يك فرصت لينك متني در سايت او باشيم. و اگر وجود دارد، لينك را وارد كنيد. براي يافتن فرصت‌هاي مرتبط، مي‌توانيم از :Site استفاده كنيم عملگر جستجو جفت شده با كلمه يا عبارتي كه پست ما را توصيف مي‌كند.
 
 
فقط به ياد داشته باشيد كه احتمالاً بهترين ايده نيست كه براي لينك دهنده‌هاي كنوني همان ايميل‌هاي ارتباطي مانند ديگران ارسال كنيد. آنها قبلاً طرفدار كار شما هستند و قبلاً بارها با شما ارتباط برقرار كرده اند، بنابراين با يك صحبت كلي به آنها توهين نكنيد.
نكته
اگر از طرفداران وب هستيد، من توصيه مي‌كنم فهرست دامنه‌هاي ارجاع‌دهنده خود را خروجي گرفته و آن را با ليست مشتريان احتمالي لينك خود مطابقت دهيد. شما مي‌توانيد بلافاصله يادداشت‌هايي در مورد سابقه لينك‌هاي قبلي آنها ايجاد كنيد و از آنها در طرح خود استفاده كنيد.

صحبت نهايي
من مطمئن هستم كه شما فرصتي را براي نشان دادن در صفحه‌اي كه ترافيك زيادي دارد از دست نمي‌دهيد – حتي اگر سايت قبلاً به شما لينك داده شده باشد. اما من مي‌خواستم به اين موضوع بپردازم زيرا مانند همه چيزهاي سئو، تصورات نادرستي در اطراف آن وجود دارد.
و در نهايت، من قصد داشتم شما را به بازنگري در رويكرد خود براي ايجاد لينك تشويق كنم. پس از همه، اين احتمالاً خلاقانه ترين و دشوارترين بخش سئو است.

 

منبع مقاله

اگر می خواهید صفحات خاصی از یک سایت را دانلود کنید

اگر می خواهید به صفحات خاصی از یک وب سایت به صورت آفلاین دسترسی داشته باشید، مرورگرتان خیلی راحت این کار را برای شما انجام می دهد. شما می توانید کل صفحه را با تمام اجزای آن دانلود کنید و بعد آن را دوباره به صورت آفلاین در مرورگرتان مرور کنید.

در ادامه نحوه انجام این کار را توضیح می دهیم:

در رایانه های شخصی

برای دانلود صفحات خاصی از یک وب سایت در ویندوز، مک و لینوکس، همان موقع که با مرورگرتان مشغو بازدید از صفحه سایت هستید، کلیدهای Ctrl + S را روی صفحه کلیدتان فشار بدهید. فرقی نمی کند از چه مرورگری استفاده کنید، فقط این کلیدها را فشار بدهید تا کادر “Save page” ظاهر شود. بعد می توانید صفحه سایت را هر جایی که دلتان خواست ذخیره کنید. دانلود وب سایت برای استفاده آفلاین

به این ترتیب، این صفحه به صورت یک فایل HTML و یک پوشه حاوی تمام داده ها ذخیره خواهد شد. شما می توانید هر زمان که به اینترنت دسترسی نداشتید فایل HTML را باز و به صفحه ذخیره شده سایت مورد نظرتان بروید.سایت بازی آنلاین کودکانه رایگان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.