آرشیو آذر ماه 1400

نكات روز حوزه وب و بازاريابي ديجيتال

نحوه محاسبه، حسابرسي و بهبود نرخ پرش براي موفقيت در سئو

۷ بازديد

نرخ پرش چيست، چگونه محاسبه مي‌شود و چگونه مي‌توانيد نرخ پرش خود را براي عملكرد بهتر سئو بررسي و بهبود بخشيد؟

تشخيص اينكه يك وب سايت يا صفحه فرود چقدر به طور مؤثر به هدف جستجوگر مي‌پردازد بدون ابزاري براي اندازه گيري توجه - يا تعامل كاربر غيرممكن است.

من به طور منظم مي‌بينم كه نرخ پرش به عنوان يك شاخص عملكرد كليدي (KPI) براي اندازه گيري تعامل كاربر استفاده مي‌شود.

اما آيا درك سنتي از نرخ پرش با توجه به نحوه استفاده كاربران از وب امروز دقيق و معتبر است؟

نه، نرخ پرش يك فاكتور رتبه بندي گوگل نيست.

در اين مقاله خواهيد آموخت كه نرخ پرش به چه معناست، نرخ پرش چگونه محاسبه مي‌شود، نرخ پرش خوب چيست و چگونه آن را به درستي حسابرسي كنيد.

اين يك فرصت عالي براي استفاده راحت از Google Analytics براي پرسيدن سوالات بهتر است.

 

نرخ پرش چيست؟

در گوگل آناليتيكس، نرخ پرش تعداد جلساتي را نشان مي‌دهد كه يك درخواست را به سرور آناليتيكس انجام داده اند تقسيم بر تعداد كل جلسات.

اين معيار مي‌تواند براي يك وب سايت به طور كلي يا يك صفحه خاص اعمال شود.

براي اينكه بفهميم نرخ پرش چيست، دو اصطلاح وجود دارد كه بايد تعريف كنيم.

 

اول اينكه جلسه چيست؟

Sessions مجموعه اي از تعاملات كاربر (بازديد) است كه در يك بازه زماني انتخاب شده انجام مي‌شود.

جلسات را به عنوان بازديد در نظر بگيريد. ممكن است قبلاً اين مشتري را در فروشگاه خود داشته باشيد، اما اين تعداد دفعاتي است كه آنها در يك بازه زماني انتخابي وارد شده اند.

مهم است كه توجه داشته باشيد كه يك جلسه پس از 30 دقيقه عدم فعاليت مجدد تنظيم مي‌شود.

و دوم اينكه چه چيزي يك درخواست را به سرور Analytics ارسال مي‌كند؟

درخواست به سرور Google Analytics (بازديدها) مي‌تواند مشاهده صفحه دوم (page_view) يا راه اندازي يك رويداد باشد.

اطلاعات بيشتر در مورد رويدادها در يك دقيقه - به خواندن ادامه دهيد.

 

نرخ پرش چگونه محاسبه مي‌شود؟

نرخ پرش با جلسات تك صفحه اي (بدون بازديد بعدي) تقسيم بر كل جلسات محاسبه مي‌شود.

به عنوان مثال، اگر 8000 خواننده SEJ در اين صفحه وب قرار بگيرند (كل جلسات) و 5300 نفر از آنها بدون ايجاد ضربه ثانويه به Google Analytics خارج شوند، نرخ پرش براي اين صفحه 66.25٪ خواهد بود.

 

نمونه‌هاي عملي نرخ پرش

اكنون كه اصطلاحات مربوط به آن و نحوه محاسبه نرخ پرش را فهميديم، بياييد به نحوه گشت و گذار كاربران در وب امروز برگرديم.

مثلا من در خانه كار مي‌كنم. اغلب، من يك صفحه وب را با هر قصدي براي خواندن محتوا باز مي‌كنم.

اما پس از آن پستچي در مي‌زند و سگ‌ها شروع به پارس كردن كردند و من آنها را بيرون گذاشتم.

بعد يادم مي‌آيد لباس‌شويي را عوض كنم.

حالا دخترهاي ما مي‌بينند كه من بيرون دفتر هستم و مي‌خواهند برايشان داستان بخوانم…

نيم ساعت بعد، دوباره صفحه وب را بالا مي‌كشم. من يك كاربر فعال هستم اما نرخ پرش من 50٪ است.

يا از طرف ديگر، يك لينك مقاله را از توييتر باز مي‌كنم، 5 دقيقه را صرف خواندن محتوا مي‌كنم، يك ويديوي 2 دقيقه اي را تماشا مي‌كنم و مي‌روم زيرا اين تنها چيزي است كه نياز داشتم. من يك كاربر فعال با نرخ پرش 100٪ هستم.

يك مثال ديگر و سپس به جلو مي‌رويم.

بگوييد من در صفحه اي با كد رهگيري گوگل آناليتيكس فرود مي‌آيم و آن صفحه به صفحه ديگري هدايت مي‌شود اما من فوراً آن را ترك مي‌كنم. من يك كاربر فعال نيستم اما نرخ پرش من 0٪ است.

در اين مرحله، چرخ‌ها بايد بچرخند. نرخ پرش ممكن است به معناي آن چيزي نباشد كه در ابتدا فكر مي‌كرديد.

اين اندازه گيري خوبي براي كاربران درگير نيست مگر اينكه رويدادهايي را در GA تنظيم كنيد تا رفتار معني دار كاربر را اندازه گيري كنيد.

 

چگونه رويدادهاي Google Analytics بر نرخ پرش تأثير مي‌گذارد

براي اصطلاحات بيشتر آماده ايد؟ اين بخش قصد دارد به اين موضوع بپردازد كه يك رويداد چيست و چگونه بر نرخ پرش تأثير مي‌گذارد.

رويداد يك تعامل كاربر با محتوايي غير از بارگذاري صفحه (page_view) است. اينها مي‌توانند كليك روي پيوند، ارسال فرم، دانلود، پخش ويديو، عمق اسكرول و غيره باشند.

مهم است كه تأثير رويدادها بر نرخ پرش را در نظر داشته باشيد.

Google Analytics يك بخش كامل را براي ملاحظات پياده سازي در صفحه راهنماي رويدادهاي خود گنجانده است.

«اگر اندازه‌گيري رويداد را براي سايت خود پياده‌سازي كنيد، ممكن است متوجه تغيير معيارهاي نرخ پرش براي آن دسته از صفحاتي شويد كه اندازه‌گيري رويداد وجود دارد.

اين به اين دليل است كه اندازه گيري رويداد، مانند اندازه گيري صفحه، به عنوان يك درخواست تعامل طبقه بندي مي‌شود.

بياييد اين را در چارچوب قرار دهيم. شما يك ويديوي جاسازي شده در صفحه خود داريد و رديابي رويداد را اضافه مي‌كنيد تا ببينيد بازديدكنندگان سايت چند بار ويديو را پخش مي‌كنند و هر كدام چند درصد از آن را تماشا مي‌كنند.

هنگامي‌كه شروع به ضبط اقدامات بازديدكنندگان در سايت خود مي‌كنيد (پخش ويديو) با رديابي رويداد، نرخ پرش شما در آن صفحه كاهش مي‌يابد.

اكنون، اندازه گيري بهتري از كيفيت بازديد از آن صفحه داريد.

 

نحوه حسابرسي نرخ پرش

بازاريابان اغلب اين اشتباه را مرتكب مي‌شوند كه در كل سايت نرخ پرش پايين مي‌خواهند. مسئله اصلي در مورد اين هدف اين است كه به طور كامل جزئيات لازم را ناديده مي‌گيرد.

تعامل خوب كاربر به پياده سازي Google Analytics، ساختار وب سايت و حتي نوع دستگاه و نوع محتوا بستگي دارد.

نرخ پرش همچنان مي‌تواند بسيار جالب و آموزنده باشد، زماني كه به روش صحيح مشاهده شود. مراحل زير به شما كمك مي‌كند تا نرخ پرش را بررسي كنيد:

 

1. پياده سازي GA

بررسي كنيد كه تگ Google Analytics يك بار در سايت شما نصب شده باشد. اگر كد رهگيري شما دو بار وارد شود، ممكن است دو صفحه نمايش داده شود و احتمالاً با مشكل نرخ پرش مواجه خواهيد شد.

براي بررسي اجراي خود از افزونه Google's Tag Assistant Chrome استفاده كنيد. دستيار برچسب يك محصول قديمي‌است، اما همچنان براي دانلود در دسترس است.

در اينجا نحوه تست تنظيمات خود با افزونه آورده شده است:

Tag Assistant را نصب كنيد.

وب سايت خود را باز كنيد

روي نماد برنامه افزودني در نوار مرورگر خود كليك كنيد.

روي فعال كردن كليك كنيد و صفحه وب خود را بازخواني كنيد.

يك تگ Google Analytics كه به درستي نصب شده باشد، تنها يك تگ شاد و سبز GA يا GTM در تمام صفحاتي كه مي‌خواهيد رديابي كنيد، خواهد داشت.

 

2. رويدادها منعكس كننده اهداف تجاري هستند

رديابي رويداد را با اهداف تجاري خود هماهنگ كنيد.

براي سايت‌هاي وابسته، ممكن است بخواهيد كليك‌هاي خروجي را رديابي كنيد. براي وبلاگ‌هاي اطلاعاتي، ممكن است بخواهيد اسكرول‌هاي صفحه، كليك‌هاي لينك داخلي، يا دانلود فايل‌ها را رديابي كنيد. سايت‌هاي اصلي مي‌خواهند فرم‌هاي ارسالي را ثبت كنند.

تبديل‌هاي كلان واضح و تبديل‌هاي خرد كوچك‌تر را در نظر بگيريد تا نمايش دقيقي از سفر كاربر در وب‌سايت خود داشته باشيد.

هنگامي‌كه مطمئن شديد كه تگ گوگل آناليتيكس به درستي نصب شده است و تگ‌هاي رويداد منعكس كننده اهداف تجاري هستند، مي‌توانيد به مرحله سوم برويد.

تگ‌هاي رويداد معمولاً با استفاده از Google Tag Manager تنظيم مي‌شوند. بررسي كنيد كه همه رويدادها در گزارش رفتار Google Analytics لحاظ شده باشند.

در اينجا نحوه بررسي اينكه آيا رويدادها منعكس كننده اهداف تجاري هستند، آمده است:

Google Analytics را باز كنيد.

گزارش اجمالي رفتار > رويدادها را باز كنيد.

تأييد كنيد كه تمام اقدامات وب سايت مهم براي كسب و كار شما در GA ثبت شده است.

 

3. مشاهده نرخ پرش توسط كانال بازاريابي

وقت آن است كه از Google Analytics استفاده كنيد تا بدانيد چه عواملي ممكن است بر نرخ پرش تأثير بگذارند.

Google Analytics را باز كنيد. به بخش Acquisition > All Traffic Report by Default Channel Grouping برويد.

از اين گزارش، مي‌توانيد نرخ پرش سايت را بر اساس كانال بازاريابي مشاهده كنيد و بتوانيد تشخيص دهيد كه آيا اين يك مشكل واقعي يا رشد طبيعي است.

به عنوان مثال، ترافيك رسانه‌هاي اجتماعي شامل طيف گسترده اي از كاربران است كه ممكن است فقط به محتواي يك صفحه فرود خاص اهميت دهند. نيازي به كاوش عميق وب سايت توسط كاربر نيست.

 

4. نرخ پرش بالا را كاوش كنيد

آخرين مرحله در انجام مميزي نرخ پرش، كشف صفحه(هاي) مسئول نرخ پرش غيرعادي بالا است.

براي انجام اين كار، روي گروه بندي كانال مورد علاقه كليك كنيد. براي مثال، «جستجوي ارگانيك».

بعد اصلي را به عنوان «صفحه فرود» انتخاب كنيد.

براي مرتب كردن جدول، روي هدر "نرخ پرش" كليك كنيد.

از اين گزارش، مي‌توانيد نرخ پرش ارگانيك جلسات را بر اساس صفحه فرود مشاهده كنيد.

 

به دنبال الگوهايي در نوع محتوا باشيد.

آيا صفحات با نرخ پرش بالا يك وبلاگ هستند؟ هنوز ممكن است اين موضوع براي هشدار نباشد. يك صفحه فرود خوب كه به طور كامل يك موضوع هدفمند را پوشش مي‌دهد، تمام جزئياتي را كه بازديدكنندگان به دنبال آن بودند، ارائه مي‌دهد.

نرخ پرش براي يك وبلاگ مي‌تواند به طور متوسط ​​70 تا 90 درصد باشد.

با اين حال، اگر صفحه براي توليد سرنخ يا تجارت الكترونيكي است، مي‌خواهيد نرخ پرش بين 30 تا 40 درصد را هدف قرار دهيد.

 

چگونه نرخ پرش بالا را رفع كنيم

در صورتي كه نرخ پرش واقعاً بالا را تشخيص دهيد، اين به يك مشكل تجربه كاربر تبديل مي‌شود. در اين صورت، ممكن است بخواهيد پاراگراف مقدماتي را بازنويسي كنيد، پيوند داخلي را بهبود بخشيد يا سرعت صفحه را افزايش دهيد.

بازنويسي پاراگراف مقدماتي ممكن است خوانندگان بيشتري را با رانندگي به خانه به دليل نياز به خواندن مقاله شما به جاي رقبا، از همان ابتدا جذب كند.

بهبود پيوندهاي داخلي مي‌تواند بازديدكنندگان سايت را تشويق كند تا موضوعات مرتبط را با عمق بيشتري بررسي كنند، آنها را طولاني تر با محتواي سايت شما درگير نگه مي‌دارد و بازديدهاي بيشتري از صفحه را افزايش مي‌دهد.

افزايش سرعت صفحه تضمين مي‌كند كه مشتريان بالقوه را در چرخ بارگذاري عذاب از دست ندهيد.

 

نرخ پرش در GA4

اگر گوگل آناليتيكس را بعد از اكتبر 2020 به وب‌سايت خود اضافه كرديد، احتمالاً در GA4 جستجو مي‌كنيد و به اين فكر مي‌كنيد كه نرخ پرش كجا رفته است؟

نرخ پرش را در گزارش‌هاي Google Analytics 4 پيدا نمي‌كنيد. در عوض، شما با "جلسات درگير" كار خواهيد كرد.

جلسات درگير GA4 را مي‌توان در شرايطي اعمال كرد كه نرخ پرش سنتي نمي‌تواند به بازاريابان كمك كند تا درك بهتري از تعامل كاربران با يك سايت داشته باشند.

من شما را تشويق مي‌كنم كه با GA4 و "جلسات درگير" بيشتر آشنا شويد. معيارهاي جديد بسياري از مشكلات را حل مي‌كند.

طبيعتاً ما در برابر تغيير مقاوم هستيم. در حالي كه شما به رابط و معيارهاي جديد GA4 عادت مي‌كنيد، به ناچار يك دوره انطباق وجود خواهد داشت.

 

افكار نهايي

مهم است كه به ياد داشته باشيد كه نرخ پرش كه در گزارش‌ها مي‌بينيد مي‌تواند تحت تأثير پياده سازي برچسب، رديابي رويداد، كانال بازاريابي و نوع محتوا قرار گيرد.

براي جمع آوري بينش بهتر در مورد تعامل كاربر، Google Analytics را به گونه اي تنظيم كنيد كه اهداف كسب و كار شما را منعكس كند.

استراتژي لينك‌هاي خروجي: چه زماني، چرا و چگونه از آنها استفاده كنيم

۵ بازديد

لينك‌هاي خروجي چيست و چرا در سئو اهميت دارند؟ بياموزيد كه چرا لينك‌هاي خروجي اهميت دارند و چگونه از آنها به نفع خود استفاده كنيد. 

اخيراً يك ابزار محبوب در فضاي بازاريابي موتورهاي جستجو گزارش جديدي به نام گزارش «لينك خروجي» ايجاد كرده است.

 اين گزارش به كاربران يك عكس فوري از لينك‌هايي كه از يك وب سايت به وب سايت ديگر اشاره مي‌كنند مي‌دهد.

 اما بر خلاف اكثر گزارش‌هاي مربوط به لينك در ابزارهايي از اين نوع، اين گزارش بر روي لينك‌هايي تمركز مي‌كند كه از سايت كاربر به سايت‌هاي ديگر اشاره مي‌كنند.

 

سردرگم؟

اشكالي ندارد وقتي در مورد لينك‌ها صحبت مي‌كنيم، متوجه مي‌شوم كه بسياري با آنچه ما مي‌ناميم گيج مي‌شوند - تا زماني كه اينطور نباشد.

 پس هدف من اينجاست. بياييد كمي‌شفافيت را در گفتگو پيرامون لينك‌هاي خروجي بياوريم.

 

لينك‌هاي خروجي چيست؟

دو نوع اصلي از لينك‌ها وجود دارد كه بازاريابان نگران آنها هستند: لينك‌هاي ورودي و خروجي.

(خوب، لينك‌هاي داخلي نيز وجود دارد، اما امروز در مورد آن صحبت نمي‌كنيم.)

لينك‌هاي ورودي آنهايي هستند كه از سايت ديگري به سايت شما اشاره مي‌كنند.

يكي از نمونه‌هاي لينك ورودي مي‌تواند اين باشد كه يك وبلاگ‌نويس دستور غذا به صفحه‌اي كه نوع خاصي از پر كردن گيلاس را به فروش مي‌رساند، براي دستور تهيه تارت سيب گيلاسي خوشمزه‌اش توصيه مي‌كند، لينك دهد.

يك لينك خروجي به سايت شخص ديگري اشاره مي‌كند.

به عنوان مثال، اگر يك وبلاگ نويس دستور غذا هستيد و دستور تهيه تارت‌هاي گيلاس خوشمزه را مي‌نويسيد، ممكن است به موادي كه توصيه مي‌كنيد توجه ويژه اي داشته باشيد. مي‌توانيد به صفحه‌اي لينك دهيد كه در آن پر كردن گيلاس خاصي كه مي‌دانيد به يك غذاي برتر منجر مي‌شود، مي‌فروشد.

 

وقتي به مثال‌ها نگاه مي‌كنيد، در اينجا چيزي عجيب مي‌بينيد؟

درست است، يك لينك ورودي نيز يك لينك خروجي است.

در واقع همه لينك‌ها هم ورودي و هم خروجي هستند.

بنابراين چگونه مي‌دانيد كه يك لينك يك لينك ورودي است در مقابل زماني كه يك لينك يك لينك خروجي است؟

وقتي ميدوني كي هستي

اگر شما كسي هستيد كه لينك را دريافت مي‌كنيد - به عبارت ديگر، لينك به وب سايت شما اشاره مي‌كند - پس لينك ورودي است.

اگر شما كسي هستيد كه لينك‌ها را ارائه مي‌دهيد - بنابراين لينك را به سايت ديگري نشان مي‌دهيد - آنگاه لينك خروجي است.

بله، اين كمي‌شبيه ابوت و كاستلو قديمي‌است كه «اولين كسي است؟» بيت

اما هنگامي‌كه متوجه شديد كه در كل محيط لينك دهنده چه كسي هستيد، درك اينكه چه كسي پايه اول بازي مي‌كند، سخت نيست.

 

چرا لينك‌هاي خروجي مهم هستند

قبل از اينكه بتوانيد تعيين كنيد چه چيزي به شما كمك مي‌كند (و چه چيزي به شما كمك نمي‌كند) درك مفهوم اساسي اين كه چرا لينك‌ها براي موتورهاي جستجو مهم هستند، مهم است.

بله، لينك‌ها در سئو مهم هستند. آنها در واقع اهميت زيادي دارند. در اينجا دليل است.

قبل از اينكه لري پيج و سرگي برين ميلياردها دلار پول داشته باشند، آنها دانشجوي كارشناسي ارشد دانشگاه استنفورد بودند.

مانند اكثر دانشجويان فارغ التحصيل دهه 1990 (از جمله نويسنده اين مقاله)، آنها زمان زيادي را در كتابخانه به خواندن مجلات و تلاش براي درك دنياي اغلب گيج كننده انتشارات آكادميك سپري كردند.

يكي از مهم‌ترين بخش‌هاي يك مقاله دانشگاهي، كتاب‌شناسي است، كه در آن محققان با ارجاع به مقالات ديگري كه در كنار هم قرار دادن مقالات خود مي‌خوانند، كار خود را نشان مي‌دهند.

لري و سرگئي متوجه شدند كه هر چه به يك مقاله خاص بيشتر استناد شود، آن مقاله معتبرتر است.

آنها اين ايده را داشتند كه اين مفهوم را در موتورهاي جستجو به كار ببرند، موتورهاي جستجو كه قبلاً بر تجزيه و تحليل كلمات موجود در سايت تكيه مي‌كردند تا مشخص كنند كدام سايت بايد رتبه اول را داشته باشد.

الگوريتم PageRank سال‌هاي نوري جلوتر از رقبا در ارائه نتايج مرتبط براي هر درخواستي بود.

و گوگل متولد شد.

در حالي كه الگوريتم فعلي گوگل هيچ شباهتي به الگوريتم لري و سرگي در اواخر دهه 90 ندارد، مفهوم لينك‌ها هنوز در آنچه باعث رتبه سايت در گوگل مي‌شود قوي است.

البته، اين يك توضيح ساده از آنچه در پشت صحنه اتفاق مي‌افتد است، اما ايده اصلي واقعي مفهوم بسيار ساده است.

هر چه يك سايت لينك‌هاي معتبرتري به آن اشاره كند، معتبرتر است.

هرچه يك سايت معتبرتر باشد، احتمال رتبه بندي آن براي يك پرس و جو بيشتر است.

 

آيا لينك‌هاي خروجي رتبه بندي جستجو را بهبود مي‌بخشد؟

اغلب از من سؤال مي‌شود كه آيا لينك‌هاي خروجي به رتبه بندي سايت براي يك جستجوي خاص كمك مي‌كند يا خير.

پاسخ كوتاه به اين سوال منفي است.

همچنين از من سوال مي‌شود كه آيا لينك‌هاي خروجي به رتبه سايت آسيب مي‌زند يا خير.

پاسخ كوتاه به اين سوال نيز منفي است.

برخي در سئو هستند كه معتقدند ارائه لينك‌هاي خروجي پروفايل لينك را كمرنگ مي‌كند.

من مي‌گويم كه هرگز هيچ مدركي نديده ام، چه حكايتي و چه از خود گوگل، كه نشان دهد لينك‌هاي خروجي اصلاً يك عامل رتبه بندي هستند.

با اين حال، مهم است كه به ياد داشته باشيد كه لينك‌هاي خروجي نيز لينك‌هاي ورودي هستند.

و لينك‌هاي ورودي قطعا يك فاكتور رتبه بندي در الگوريتم گوگل هستند.

بنابراين، در واقعيت، لينك‌هاي خروجي فاكتورهاي رتبه‌بندي هستند – اما نه براي سايتي كه به بيرون لينك مي‌شود. اين فقط به اين دليل است كه آن لينك‌هاي خروجي لينك‌هاي ورودي براي شخص ديگري هستند.

 

چه زماني بايد لينك‌هاي خروجي ايجاد كنم؟

لينك‌هاي خروجي يك فاكتور رتبه بندي در الگوريتم گوگل نيستند، اما اگر به بازاريابي محتواي خود اهميت مي‌دهيد، احتمالاً نياز به ايجاد لينك‌هاي خروجي داريد.

 

بنابراين چه زماني بايد لينك‌هاي خروجي ايجاد كنيد؟

لينك‌هاي خروجي را زماني كه منطقي هستند ايجاد كنيد.

اگر مخاطبان شما از لينك به وب سايت ديگري سود مي‌برند، لينك را به وب سايت ديگر اضافه كنيد.

هيچ "ايجاد لينك‌هاي خروجي براي سئو" وجود ندارد زيرا ايجاد لينك‌هاي خروجي براي سئو تلاش بي ثمري خواهد بود.

اما لينك‌هاي خروجي، كه به درستي انجام شوند، به افزايش اعتبار وب سايت شما كمك مي‌كنند.

اگر در محتواي خود ارزش ارائه مي‌كنيد، قدرت شما افزايش مي‌يابد.

و يكي از راه‌هاي ارائه اقتدار اين است كه منابع ارزشمندي را در اختيار مصرف كنندگان محتواي خود قرار دهيد.

برخي از وب مسترها از ايجاد لينك‌هاي خروجي مي‌ترسند زيرا نمي‌خواهند كاربرانشان سايت خود را ترك كنند.

برداشت من اين است كه اگر از اينكه كاربران سايت خود را ترك كنند و برنگردند مي‌ترسيد، ارزش كافي را ارائه نمي‌كنيد.

اما اگر هنوز مي‌ترسيد، لينك‌هاي خروجي را در يك برگه مرورگر جديد راه اندازي كنيد.

به اين ترتيب سايت شما در مرورگر كاربران حذف نمي‌شود.

بنابراين چه زماني بايد لينك‌هاي خروجي ايجاد كنيد؟ هر زمان كه بخواهيد با بازديدكنندگان و مشتريان بالقوه خود مرتبط باشيد.

 

در نتيجه

لينك‌هاي خروجي نيز لينك‌هاي ورودي هستند.

همه خواهان لينك‌هاي ورودي هستند، اما بدون لينك‌هاي خروجي، لينك‌هاي ورودي وجود ندارند.

بازاريابان و متخصصان سئو هرگز نبايد از لينك دادن به منبعي كه ارزشي براي بازديدكنندگان آنها ايجاد مي‌كند، بترسند.

لينك‌هاي خروجي ممكن است رتبه سايت شما را افزايش ندهند، اما خسيس بودن با لينك‌هاي خروجي ممكن است در طولاني مدت سايت شما را از رتبه بندي باز دارد.

بدون لينك‌هاي خروجي، ايجاد اختيار لازم براي رتبه بندي براي همه پرس و جوهايي كه مي‌خواهيد براي آنها رتبه بندي كنيد، دشوار است.