چرا بايد از بازاريابي پيامكي در دنياي بدون كوكي استفاده كنيد؟

۶ بازديد

هنگامي‌كه كوكي خراب مي‌شود، به بازاريابي پيامكي روي آوريد تا مشتريان خود را به طور ماهرانه مورد هدف قرار داده و محتواي مربوطه را جذب كنيد. 

اگر در چند ماه گذشته عناوين بازاريابي را دنبال كرده ايد، احتمالاً در مورد تغيير مداوم سياست‌هاي حفظ حريم خصوصي شنيده ايد.

برنامه‌هاي گوگل براي لغو اين كوكي موجي از نگراني را در بين بازاريابان سراسر جهان ايجاد كرده است و به روز رساني بعدي iOS 15 توسط اپل، كنترل‌هاي حريم خصوصي بيشتري را براي محافظت از اطلاعات كاربران ارائه مي‌دهد. يك چيز واضح است: 2021 سالي خواهد بود كه داده‌هاي شخص اول به جام مقدس بازاريابي ديجيتال تبديل مي‌شود.

در حالي كه بسياري از كارشناسان صنعت انتظار چنين چيزي را داشتند، مطمئناً عادت كردن به روز رساني‌ها مدتي طول مي‌كشد. برندها بايد بهترين راهها را براي سازگاري با واقعيت جديد پيدا كنند. آنها بايد راههاي جديدي (و كانالهاي جديد) براي دسترسي و تعامل با مخاطبان خود بيابند و بايد در ازاي داده‌ها ارزش بيشتري ارائه دهند.

اين تغييرات جديد در حفظ حريم خصوصي، دنياي ديجيتالي كنوني را تغيير خواهد داد، اما شايد براي شما اين سال پيش آمده باشد: اين امر چگونه بر فروشگاه آنلاين و استراتژي بازاريابي من تأثير مي‌گذارد؟

در اين دنياي بدون كوكي، نام تجاري شما بايد يك خط ارتباطي مستقيم و شخصي با مشتريان خود داشته باشد تا آنها را به طور م withثر با محتواي مربوطه درگير كرده و درآمد كسب كند. با تبليغات در فيس بوك و اينستاگرام، بازاريابي پيامكي به عنوان يك راه حل مناسب ظاهر شده است.

در اينجا چهار دليل وجود دارد كه چرا SMS يك كانال مجدد ضروري براي مارك‌هاي بعد از كوكي است.

1. با بازاريابي پيامكي، شما صاحب مخاطبان خود هستيد

پيامك يك كانال رسانه‌اي متعلق به خود است. برندهايي كه زمان و تلاش خود را براي ساختن ليست مشتركان بازاريابي متني خود صرف مي‌كنند، هرگز مجبور نخواهند بود براي كمپين‌هاي بازاريابي مجدد و فروش خود به شخص ثالث وابسته باشند.

هنگامي‌كه ابزارهاي مناسب را در اختيار داشته باشيد، ايجاد يك مخاطب پيامكي ساده آسان است. با كمك طيف گسترده‌اي از روش‌هاي پيشرفته جمع آوري مشتركين، مي‌توانيد در هر مرحله از تجربه خريد با مشتريان ملاقات كرده و به سرعت ليستي از افرادي را كه مايل به دريافت به روزرساني‌هاي بازاريابي متني از شما هستند دريافت كنيد.

بازاريابي پيامكي نيز متكي به رضايت است. ابزارهاي ما كاملاً براي انطباق ساخته شده و امكان راه اندازي و يكپارچگي يكپارچه را فراهم مي‌كند. پس از موافقت مشتري با شركت، شماره تلفن وي مستقيماً به پايگاه داده پيامك شما ارسال مي‌شود. سپس، مي‌توانيد با اين مشتري با تخفيف ويژه تماس بگيريد، سري به مجموعه جديد خود بزنيد، تا يك اطلاعيه ويژه ارائه دهيد، يا او را به افتتاح فروشگاه جديد دعوت كنيد.

با پيامك، برقراري ارتباط با مشتريان ساده است. شما ليستي از مشتريان داريد و مي‌توانيد زمان و نحوه تماس با آنها را انتخاب كنيد. مگر اينكه مشتريان تصميم بگيرند از بازاريابي متني شما انصراف دهند، مي‌توانيد با پيشنهادات و به روزرساني‌هاي خود با آنها تماس بگيريد. با رشد يك پايگاه مشتري محكم و وفادار، در واقع در بلند مدت روي نام تجاري و كسب و كار خود سرمايه گذاري مي‌كنيد.

 

2. با بازاريابي پيامكي، از تمام مزاياي داده‌هاي شخص اول استفاده مي‌كنيد

با جديدترين تغييرات مربوط به حريم خصوصي توسط گوگل و اپل، بازاريابان متوجه شدند كه براي تطبيق و حركت رو به جلو بايد روي داده‌هاي شخص اول سرمايه گذاري كنند. برخلاف داده‌هاي شخص ثالث كه بين بسياري از شركت‌ها و سيستم عامل‌هاي مختلف به اشتراك گذاشته مي‌شود، داده‌هاي شخص ثالث چيزي است كه شما با رضايت صريح مخاطبان خود مالك آن هستيد و جمع آوري مي‌كنيد.

پلت فرم پيام كوتاه Yotpo بر اساس داده‌هاي شخص اول ساخته شده است. با استفاده از ابزارهاي پيشرفته ما، تمام داده‌هاي مشتريان شما ذخيره مي‌شود و در دسترس شما قرار مي‌گيرد تا بتوانيد در همان لحظه كه به آن نياز داريد از آن استفاده كنيد.

به عنوان مثال، در حالي كه با مشتري خود گپ 1: 1 داريد، به مشخصات كامل مشتري آنها دسترسي داريد، از جمله اطلاعات ضروري مانند نام مشتري، آدرس، تعداد سفارشات، مبلغ كل هزينه در فروشگاه شما و موارد ديگر.

علاوه بر اين، ما تعداد زيادي داده جمع آوري شده، مانند محصولات برتر خريداري شده و ده مشتري برتر پرداخت كننده را در اختيار شما قرار مي‌دهيم تا به شما در تصميم گيري آگاهانه و دستيابي به نتايج بهتر كمك كند.

امروزه داده‌هاي شخص اول به عنوان يك كالاي لوكس در نظر گرفته مي‌شود. بسياري از شركت‌ها و آژانس‌ها بايد به جاي اتكا به اشخاص ثالث، سريع تغيير داده و راهي براي كار با داده‌هاي موجود بيابند. خوشبختانه، اين امر در مورد بازاريابان پيامكي و مارك‌هاي تجاري كه از بازاريابي متني به عنوان بخش مهمي‌از استراتژي آنلاين آنها استفاده مي‌كنند، صدق نمي‌كند.

 

3. با بازاريابي پيامكي، شما شخصي سازي را به سطح بعدي مي‌بريد

با تغييرات جديد، كانالهاي هدف گيري مجدد پولي از نظر شخصي سازي و دسترسي به مشتريان بالقوه بر اساس ويژگيهاي خاص فردي بسيار مثرتر خواهند بود.

براي بسياري از بازاريابان، اين يك گام به عقب است تا هدف گذاري انبوه، يك تاكتيك تجاري است كه معمولاً مورد استقبال خوب مشتريان قرار نمي‌گيرد. به گفته فوربس، در حقيقت، 80 درصد از مصرف كنندگان بيشتر از ماركي خريد مي‌كنند كه تجربيات شخصي را ارائه مي‌دهد. پيامك به مشاغل كمك مي‌كند تا با هزينه‌هاي محدود به سطوح بالاي شخصي سازي برسند.

فرض كنيد مي‌خواهيد يك كمپين بازاريابي متني براي تبليغ مجموعه جديد خود راه اندازي كنيد. فيلترهاي پيچيده ما به شما كمك مي‌كند تا مشتريان را بر اساس ترجيحات يا تجربيات قبلي خريد در فروشگاه خود تقسيم بندي كنيد و در نتيجه كمپين‌هاي پيامكي فوق العاده شخصي و هدفمند ايجاد كنيد.

افزودن پيام كوتاه به استراتژي بازاريابي كلي شما به شما كمك مي‌كند تا در سطح مستقيم و صميمي‌تري با مشتريان خود تعامل داشته باشيد. ثابت شده است كه كمپين‌هاي بازاريابي متني 54 درصد از خريداران امروزي را تبديل كرده است-اگر پيام‌هايي كه دريافت مي‌كنند شخصي سازي شده باشد، احتمال خريد آنها بيشتر است.

 

4- با بازاريابي پيامكي از ثبات و هزينه‌هاي قابل پيش بيني لذت مي‌بريد

با داشتن كانال ارتباطي خاص خود با مشتريان، مي‌توانيد مطمئن باشيد كه استراتژي‌هاي تجاري و بازاريابي شما بستگي به شخص ديگري جز نام تجاري شما ندارد. ديگر تحت تأثير سيستم عامل‌ها و برنامه‌هاي آنها براي آينده نامعلوم قرار نخواهيد گرفت.

به عنوان مثال، به روزرساني iOS 15 و سياست‌هاي منسوخ شدن كوكي تاثيري چنداني بر تجارتي كه از پيام كوتاه Yotpo براي تعامل با مشتريان خود استفاده مي‌كنند، نخواهد داشت.

علاوه بر اين، هرگز نگران نوسان قيمت نخواهيد بود. هزينه‌هاي بازاريابي متني شما بستگي به تعداد مخاطبان و فراواني كمپين‌هاي پيامكي شما دارد. با Yotpo، شما براي هر پيام پرداخت مي‌كنيد و قيمت آن ثابت است. اين بستگي به ترافيك ندارد، بنابراين مهم نيست كه در جمعه سياه، كريسمس يا سه شنبه معمولي پيام ارسال مي‌كنيد، هميشه همان مبلغ را پرداخت خواهيد كرد، به اين معني كه بودجه شما 100٪ قابل پيش بيني است.

به جاي صرف ماهانه هزاران دلار براي تبليغات در كانال‌ها و سيستم عامل‌هاي ديگر، سرمايه گذاري در بازاريابي پيامكي سرمايه گذاري در هويت و طول عمر نام تجاري شما است.

 

افكار نهايي

آخرين تغييرات عمده‌اي كه توسط گوگل و اپل اعلام شده است فقط تأكيد مي‌كند كه ما در حال تغيير به سمت دنياي انتخاب هستيم و اعتماد و حريم خصوصي مصرف كنندگان بايد در خط مقدم هر استراتژي بازاريابي حركت كند. SMS Yotpo به مارك‌ها كمك مي‌كند تا روابط قوي با مشتريان ايجاد كنند كه بر اساس اعتماد، وفاداري و رضايت ايجاد شده است. ما دائماً در حال ارائه قوي ترين و كارآمدترين ابزارها هستيم تا به شما در دستيابي به اهداف بازاريابي و رشد پايدار تجارت كمك كند.

بسياري از كارشناسان صنعت ادعا مي‌كنند كه ما شاهد گام‌هايي در جهت صحيح هستيم، كه در مورد داده‌هاي مصرف كننده، محيط را ايمن تر و مسئوليت پذيرتر مي‌كند. همانطور كه مديرعامل Gozoop گفت: "تنها كوكي‌اي كه بايد از آن لذت ببريم يك چيپس شكلاتي است."

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.